Monday, October 10, 2011

Ramadhan Al-Mubarak 2011


1st day posa nih...saya masak seniri...!!!rasanya minggu pertama ja masak, hari lain semua beli ja juadah bebuka ataupun bebuka kat luaq...!!


Berbuka di Bagan Lalang..pekena seafood sebab mak saya suka seafood. Memang masakan disini mak saya suka, selepas berbuka kat sini, mak saya selalu gak sebut food kat sini sedap..!!


Sampai terlambat setengah jam,tapi sebbaik dah booking dan order awai2 thru phone. So semua dah ready by the time kami sampai!!terus ngapppp dgn seleranya!!!:D


Kekenyangan tahap maksima..!!!


This year posa, dua kali kami pi berbuka kat Wong Solo..masa ni mak saya sedikit lemah sebab that day dia dah la tua kan, posa plak tuh...sekali that day dia kena cherry berry...lemah sgt dia hari tu...sian mak!!


Masakan di Wong Solo mmg menepati selera kami sekuarga...walo pedas, tapi sedap nak mamps!!

Ramadhan this year meriah lebih sket la dari previous years sebab En. Pojie berbuka all the time dengan kami..Mak saya masih lagi tinggal dengan kami, so kegembiraan berganda la sambut posa this year!!Alhamdulillah jugak Ca sekali lagi for the 3rd years in a row dia dapat berpuasa penuh..as a reward saya bagi upah kat RM60 sebagai janji sehari puasa dapat RM2..he3x...Luke plak dah makin besaq kan..everytime masa bebuka dia la yang paling sibuk lebih dari orang yg berpuasa. Meriah la...tgk keletah anak-anak. And this year also, start first ramadhan saya kasi Ca minum Horlick everytime sahur, Alhamdulillah dia memang bertenaga..tak melepek mcm tahun-tahun sebelum ni..ye la dia kan sekolah pagi dan petang, so memang la penat kan. Tapi this year dia nampak ok dan tak melepek sangat tau!!Sejak tu sampai sekarang Horlick is a must for her breakfast everyday...Milo dia tak mau dah!!!:P

No comments: