Tuesday, August 10, 2010

Marhaban Ya Ramadhan


Assalamualaikum semua..lamanya x update blog ni...Banyak sgt yg berlaku dlm hidup saya 2-3 bulan ni maka x berupaya memaksa diri nak update cerita kami 3 beranak. Oh Ya, sekarang kami berempat..saya dah bawak mak saya yg terchenta duduk dgn kami 3 beranak...Ye la, kat kampung pun arwah bapak dah tak ada, maka lebih elok bawak dia duduk dgn kami...Hidup rasa lebih bermakna adanya mak saya disisi...Dia lah tempat sy mengadu segala kesedihan yg dilalui sepanjang masa kebelakangan ni..:-(

Oh ya, saya sedang mengumpul semangat dan kekuatan utk melupakan segalanya dgn Mr X. Saya x mau berpatah balik menoleh kebelakang lagi...Semuanya dah sampai limit dan saya rasa adalah saya seorang yg selfish, gila dan tak berakal seandainya masih lagi mengikut perasaan sy utk balik kepada dia. Maka saya kuatkan hati, bulatkan tekad, dan buat segala yg boleh membantu saya meneruskan hidup dan mencapai segala yg saya dan anak impikan iaitu utk hidup bahagia, tenang dan aman walaupun tanpa dia..Anak2 saya x pisahkan dengan dia, tidak sama sekali sebab saya tau mereka tetap perlukan kasih papa meraka...Tapi saya x mungkin berpatah balik..Hati dan jiwa saya dah hancur luluh jadi debu dan x mungkin dapat di cantum lagi...Enuf is enuf..saya mau melangkah ke depan sahaja....cuma mungkin sesekali hati dicuit rasa rindu, dan kelibat kasih syg kami tu melintas, menjenguk kedalam benak sy, namun cepat2 sy istighfar...dan usaha lupakan semua...sekali dibuang orang dah rasa serik, ini kan pula saya...dah 2x dicampak mcm sampah tanpa maruah, slp berkali saya merendah diri menerima pujukan dan memujuk sama...x mungkin akan ada kali ke tiga pula sy mau diri saya dibuat begitu...sy ada maruah...sy ada perasaan, keluarga sy pun ada maruah...takkan kerana cinta dan kasih yg buta, saya mau org buang saya dgn kata2 nista lagi utk kali ke tiga.Biarlah dia dgn pilihan dia...ye mmg sy pentingkan anak, syg sgt kan anak2..tapi andai bersama pun semula, anak2 takkan bahagia menyaksikan kehidupan mama & papa mereka yg berantakan...Saya x mau lagi...saya berhak bahagia, begitu juga dgn anak2 saya...jadi kami bertiga memilih utk melangkah keluar dari dunia gelap itu yg penuh dgn caci maki, menghentam satu sama lain, menjerit2, memaki hamun satu sama lain, yg x ada, diada2kan...semua itu sampah paling busuk yg sy x mau nak hidu lagi...jadi ini pilihan saya...saya dan anak2 mahukan kebahagiaan, jadi saya buat keputusan biarlah lepaskan semua yg kami bertiga sayang utk satu kehidupan yg nyata dan tidak lagi dlm mimpi....mimpi yg sgt ngeri pada sy, yg x pernah sekalipun selama hidup sy sebelum ini sy impikan....X apa, apapun kata dia terhadap sy, sy dan dia tahu dan amat kenal satu sama lain..Allah ada, biar Allah tentukan segalanya selepas ni..

Jadi, bermulanya 1 Ramadhan esok, saya sgt2 berdoa dan berharap ada sinar baru untuk kami 3 beranak..Semoga Ramadhan tahun ni menjanjikan sejuta kebahagian buat saya dan anak2 dimasa depan..Ya Allah berkati hidup kami....saya berusaha mengubah nasib dan corak hidup kami, mintak2 Allah restui dan limpahkan kasih dan rahmat Nya keatas kami 3 beranak dan juga ibu saya yg insyaAllah akan menghabiskan sisa2 tuanya bersama kami 3 beranak....Amin Ya Rabbal'aalaminnnnn...

Untuk semua kawan2, maafkan segala kesalahan saya sekiranya ada yg telah saya tersalah kata atau perilaku terhadap kalian, selamat berpuasa bermula esok...sama2 kita share resepi berbuka nnt ye...:-)

15 comments:

Anonymous said...

alwiz believe allah has better plans 4 us. Insya allah. Jgn d kenang kisah yg lalu, look ahead n plan life w ur kids. Just be thankful u hv them. K.wynn

dilaOHdila said...

Selamat menyambut RAMADHAN Miera. Alhamdulillah mak ada disamping miera sekarang. Doa dilla moga miera tabah menghadapi dugaan ini....amin

mierafaziera said...

K Wynn: Tq kakak!!!
Dila: Tq dear...aminnnn..:-)

Anonymous said...

mira, dah lama saya x mengikuti perkembangan mira sekeluarga, ntah2 mira pun dah x ingat kat saya.. tabahkan hati ye mira.. saya pun tgh menghadapi pelbagai masalah. Semoga Allah membantu hamba2nya yang sabar.. selamat menyambut ramadhan al-mubarak.
Mama Yaya

mierafaziera said...

Mama Yaya: Ya Allah..mama Yaya yg mana niiii???sabaq la kita ni..insyaAllah ada sinar utk kita dihujung jalan...org dah sesat, kita jgn ikut sama..bawak anak2 kita ke jalan yg betul...biarkan apa yg pihak sana nak buat biaq kan ja...Allah maha Besar dan amat mengasihani...ada hikmah utk kita nanti insyaAllah....sabaq k.....

yani said...

Mira- Lepas baca entry Mira yang latest ni, hati yani menjerit gembira. Gembira kerana Mira telah berjaya membuat satu keputusan yang amat hebat,hebat kerana yani tahu mesti amat payah utk mira kan? Good for you girl, be selfish for yourself n your kids. Anak anak Mira especially Ca will forever thank you for the decision that you r making for your new family. You've thought Ca a valuable lesson in life :)
Yani doakan semoga Mira dan anak anak Mira , juga ibu Mira dimurahkan rezeki, dijauhkan dari segala kesakitan, dikuatkan iman, dan dipermudahkan segala usaha serta diberikan kebahagianan dalam menempuh kehidupan yang baru ini,amin.
I've only known you thru the web, never met you n person but girl, I am so proud of you!!!

mierafaziera said...

Yani: tq dear...aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!

elly said...

sedih bc entry nih but at the same time, sgt2 happy sbb mira dah makin kuat semangat. itulah yg plg penting dlm hidup nih. mmg susah, tp nak x nak kita kena teruskan hidup & buat yg terbaik utk diri kita sendiri. caiyokkkk!!!elly doakan yg terbaik utk mira.

selamat berpuasa ye mira. syok mak duduk sekali, at least ada jugak peneman selain anak2.

zubye said...

Miera sayang..
Semoga Ramadhan kali ini memberi seribu sinar kebahagiaan untuk mira dan anak2.. Memberi satu ruang baru untuk Mira dan anak2 mencorak masa depan.. Allah ada. Dia sentiasa mendengar. Selamat menyambut Ramadhan dengan penuh kesyukuran Mira.

Marsha~ said...

betul tu kak.. akak patut pandag ke depan... lelaki, kalau dah ade perempuan lain dlm hidup dia, dia mmg tak sedar diri.. sepupu saya pun dibuang mcm sampah bila laki dia kahwin lain.. padehal sblm kenal perempuan tu, mrk sangat loving...sekejap je kan lelaki yg kita cintai boleh nak berubah hati??? ada balasan tuhan utk mereka tu kak.. akak teruskan hidup demi ca dan luke.. kami sentiasa ada utk menyokong akak... sy doakan akak ditemukan lelaki yg baik dan menyayangi akak sepenuh jiwanya.. amin!

Tyha said...

Mira...Tahniah atas keputusan yang anda pilih...biar ia menyakitkan untuk kali pertama dan kedua...jgn diulang lagi untuk kali ketiga.Inshaallah.....Mira anak beranak sentiasa dibawah lindungan allah.Jaga mak baik2 ye...;)Salam Ramadhan ye..;0

Marsha~ said...

Ya Allah.. kembalikanlah kebahagiaan kakak ku nan saorang ini.....

kuchai said...

alhamdulillah...moga allah akan sentiasa memberi kekuatan pada akak n anak2. insyallahh...there will always be a way. ohooo patut la meriah lauk-pauk umah org tuu opah dah adoo kat kl **larikk**

edrina said...

Mira, insyaallah ada sesuatu yg lebih baik menunggu mira & anak2..Sabar & Redha dengan ujian ini.. Allah maha mengetahui dan sesungguhnya perancangan Dia adalah sebaik2 perancangan.. semoga mira & anak2 berbahagia selalu..amin

leezsa said...

YO GO GIRL!!! ALLAH Maha Mengetahui...