Monday, January 25, 2010

Kereta Saya...Keta Baru Yg Buruk..ha3x!!!


Imbas kembali wajah keta sy masa baru dibeli..dia kaler dark blue, atas bonet dia cat hitam yg kusam dan berkarat. Bumbung dah ada karat2 sket, boot dia pun berkarat teruk smp sy terpaksa tukaq dgn boot baru...then dlm tukaq cushion cover lain. Pebaik mcm2 baru berani nak naik keta tu....masa pic ni diambil, sy bawak pi tukaq bumper dpn blkg, dan psg skirting kiri kanan..dan baik semua suis slm dia, termasuk aircond dll lah..nak creta pun x larat sbb byk sgt aritu dibuat..hampir sama dgn harga beli keta tu...:P Tapi x apa...lps ni x payah wat apa2 dah, dan sy x pyh bayaq bulan2 dah....janji ada transport..ngeeeeeee..!!!:D



Boh gambaq Ca comey skettt..:D Boh gambaq sy smp mcm senget keta tu menampung berat bdn tuannya..:D Ca sgt suka dah ada keta sbb dia suka naik keta, ada aircond..Asai naik keta ja, x smp 10 min dia dah baring dah kat blkg nak siap2 tidoq..!!!!:D



Yaaa...tu dia keta oren sayaaa....tuannya jgn tengok okeh..sgt gemok dan sengal ja rupa tuan dia...sabaq ja la jadi saya...nak tughun berat bdn sgt seksa, klu nak naik gems sgt la senang!!!:P Err..ok dak keta saya...habih dah pebaik rasanya, so far so good...mintak2 tahan la 2-3 tahun x pyh pebaik..maklum la beli keta x tau 2nd hand ka, 3rd hand ka, 4th hand ka nih....:D Jadila..janji ada habuan anak2 nak bejalan2...:D

18 comments:

Siti Ruzaimah said...

waaaaaaaahh... oren metallic tuh.... rasa segar jer tgk kaler nih... mcm kaler Vitamin C gituh... kelassss :)

mierafaziera said...

Ct: ha3x..!!kaler vitamin C kaaaaaaaaaaa???betoi laaa kannnn..baghu perasannnn!!!:D

mierafaziera said...
This comment has been removed by the author.
MyHasla said...

miera... lagi panjang lar langkah lepaih ni!!!!

Anonymous said...

Wow...wow...wow...tapi x nampak pon kat TD ni...masih berbungkus lagi ke?????

nzh1979 said...

fewwwiiittttt..mira tak kesah la keta lama ka baru ka, janji keta sendiri kan kan kan..(ada aku kesah kata azwan ali..ehehe)tapi segak la keta tu kaler oren.. pasni malu la keta merah zam nak lalu sebelah keta oren mira..ehehe..sangat berkilauan gitewww

MrsSluRp said...

wahhh cantik apa...sekurang2nya mira ade kete...kita nih lg pinjam kete *laki...ekekke cunnnsss

dilaOHdila said...

Pewwit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mama amboi orennya tu dia sshuntek sungguh haih
lepas ni boleh pi turun bangi na mama
wa wa wa can Keta mama hang ni (best)!

Anonymous said...

cun cun...!! bleh mai berjalan umah kami nnt kan kan kan????

azza

Yattisa Roslan said...

sangat nampak baru dan cantek ....

Mummy Nini @ LyNN said...

Lepas nie puas ler bawak anak-anak berjalan..tak yah susah-susah naik bas..nak cab semua bagai..
Kalo tak ada kereta memang patah kaki ooo.. Lynn dah 1 bulan merasa tak ada kereta nie ha...uuuwaaaa

Marsha~ said...

amboiiii oren sungguh... nampak muda 10 tahun kak miera naik keta ni.. hehehe

mierafaziera said...

Anonymous: ha3x..siapakah Anonym innewwww..???ada ja keta tuuu..pi kat Teratak muhibbah 1 nmpk laaa.!!!
Zam: kah3x..wat malu ja Zam oiii..mira beli keta buruk, murah plak tuhhhh...cat tu kena cahaya matahari atau lampu mmg bekilau semacam.tp klu letak bwh pokok ka apa ka, besa ja zammmm....jgn la ckp mcm tu...malu i..!!ha3x..!!!

ita said...

tu diaa..kak mira ni suka ckp keta buruk..buruk2 pun ada harga jugak tau..la ni dah jadi keta baru..siap skirting completed..mmg semnat la nk pi jalan2 lps nie..tak yah nk amik teksi ka bas ka..tp mmg cun oren nie..

PDM said...

samalah kita kete buatan malaysia ye mira oii..janji tak payah naik motor cam dalam circus kan..4 org satu motor ko nak? hahahahha
aku nyer kereta burs dah mira walau first hand.habis dah iman tampal sticker katun kat dinding kete bagai!

mierafaziera said...

Akma: ish akma, keta laki maknanya keta u jugokkkssss....!!:D
Dilla: insyaAllah Dillaaaaa!!!:D
Azza: InsyaAllah Azzaaaa...!!:D
K Yati: ya ka Kak Yati..mekasihhhh!!!
Lynn:tu la kan?serik sungguh rasanya beberapa bln x dak keta...tapi x pa, pengalaman mendewasakan kita..:-)
Marsha: Ya ka Marshaaaaaaaaaaaaaa..??kah3x..!!
Ita: Ya la Ita, mmg keta ni sgt buruk masa di beli..nak kata keta baru pun segan..:D
Jules: tu je yg aku mampu Julesss..aku dah pesan pada Ca, 'JANGAN GATAI2 NAK LEKAT STICKER" bagai dlm keta nih!!!:D

Anonymous said...

i like... FRESH!!! Congrats n more congrats sbb no utang2... :-D... zaRina

kuchai said...

yaayy alhamdulillah...kita happy sangat utk akak n budak2...dulik la kak janji bulan2 takde nak kena bayar apa2 n skali skala jek dia nak TLC. plus ulang alik umah ngan opish jek tak baper jauh pun kannn

mcm tuhan baca jek isi hati kita. emang nak ngat tulun akak tuh arii carik keta murah2 janji bleh gerak sana sinun. alhamdulillah tuhan permudahkan urusan akak anak-beranak...aminnn